2015. október 11., vasárnap

Top 12 kedvenc számom

Nos, abban a tipikus korban vagyok, amikor három órát nm bírok ki egymás után zene nélkül. Reggel a buszon, hosszú szünetben, délután a buszon, néha lecke közben, és lefekvés előtt - sőt, előfordul, hogy arra alszom el - ez a napi rutinom. Hihetetlenül inspirál, megnyugtat, néha csak segít kisírni magam. Ez egy olyan dolog, amit ha elvennének tőlem, teljes depresszióba esnék. És szerintem ezzel egyáltalán nem vagyok egyedül.
A családom falra mászik már a kedvenceimtől, ha már attól nem is, hogy folyamatosan énekelek, és képes vagyok órákat a YouTube előtt tölteni számokat keresve. És ennek meg is van az eredménye!
Komoly kis listát állítottam össze, és ugyan ez folyamatosan változik, vannak olyan számok, amelyek soha nem esnek ki - ha esetleg mégis, akkor pedig igen hamar visszatérnek. Ebből állítottam össze most egy top 12-es listát, hátulról kezdve. A címre kattintva elérhetitek a szóban forgó számot.

12. Linkin Park - Numb
Nagyon nehéz volt kiválasztani a top 12-őt, de még nehezebb volt eldönteni, hogy melyikkel legyek olyan kegyetlen, hogy leghátulra tolom.  Sőt, eleinte a lista 10-esnek indult, de mindig kimaradt valami, amit mindenképp be akartam venni.
Végül ez a szám kötött ki itt. Anyukám, mikor még kicsi voltam elég sok Linkin Park számot hallgatott, én pedig tátott szájjal néztem a videoklipeket. Aztán később megkerestem ezeket a számokat, és ezt azóta is hallgatom. Ennek a számnak van mondanivalója, van lényege, számomra nagyon is szerethető.



11. Bruno Mars - Marry You
"Who cares baby? I think i wanna marry you!"
Nem mondanám, hogy annyira jelentőségteljes darab, elég könnyed, kellemes szám. Ez az, amitől a komplett familia a falra mászik itthon, szóval manapság csak fülhallgatóval megy, vagy ha egyedül vagyok itthon. Én általában remekül szórakozok a szövegen, és számomra meglehetősen fülbemászó (énekelni is nagyon szeretem :D )

10. Fall Out Boy - Immortals
Ebbe a Big Hero 6 című fantasztikus rajzfilm után szerettem bele. Egyébként is kedvelem ezt az együttest, több számukat is hallgatom, de ez lett közülük a kedvencem. A rajzfilmet érdemes megnézni, egyébként Marvel képregények alapján készült, és ez hangulatban át is jön. Ehhez kötöm ezt a számot, és ez még rátesz egy lapáttal.

9. Kelly Clarkson - Stronger
Itt elég nehéz volt eldönteni, hogy a Because Of You-t tegyem be, vagy ezt. Meglehet az előadón kívül nem sok közös van bennük, az én fejemben teljesen összekötődnek, és nehéz őket szétválasztani. Végül emellett döntöttem. Ez tipikusan az a szám, amit az íráshoz hallgatok, már mondhatni kötelező kellék a "párjával" együtt. Van egy hangulata, ami teljesen személyes élménnyé teszi azt a pillanatot, amikor meghallom.

8. Capital Cities - Safe and Sound
Egyrészt, mert imásom a videoklipjét, órákig tudnám nézni, másrészt, mert egy nagyon jó élményhez kötöm. Ebből következik, hogy számomra ennek a számnak is van egy hangulata, amit képtelen vagyok leírni, és csak akkor érzem, ha hallgatom. Párszor már kitöröltem a listámról, de aztán pillanatokon belül elkapott a bűntudat, és gyorsan visszaraktam.

7. Bruno Mars - The Lazy Song 
A sors iróniája, hogy kötelező kellék lett takarításhoz. Komolyan mondom, én ezzel a számmal hangolódok rá a porszívózásra. Mellesleg különösen élvezem, hogy - habár még nincs túl hatalmas angol tudásom - Bruno Mars minden egyes szavát megértem. Így persze nyugodtan lehet énekelni is! :D

6. Linkin Park - Castle Of Glass
Tipikusan az a szám, amin bármikor képes vagyok sírni - és mégis megnyugtat. Általában akkor hallgatom meg (úgy hússzor egymás után), ha nagyon depis vagyok. Segít feldolgozni a helyzetet és megérteni a problémákat. Ez az egy szám hihetetlenül nagy hatással van rám. Megint csak azt kell írnom, hogy van mondanivalója, és egy nagy céllal készült. Egyszerűen csak megható, és borzalmas.

Ezt csak szimplán nagyon szeretem. Egyszerűen annyira fülbemászó, hogy képtelenség lenne számomra bármikor is megunni. Nem mostani, nem köt semmihez, nem jelent nekem semmi különöset. Csak egy szám, ami beköltözött a fejembe, és soha ki nem megy onnan többé. :D 

4. Fun - Some Nights
Van valami ebben a számban, amit nem lehet megmagyarázni. Nekem teljes mértékben összekapcsolódott az összetartás jelenségével, attól függetlenül, hogy akkor hallottam nagyon sokat, mikor majdnem táncoltam rá egy előadáson (utána kimaradtam, mert lett egy hiányzó, és két verset kellett elmondanom, ezért nem lett volna időm átöltözni). Ez egy olyan szám, amit nálunk az egész osztály szeretett, és soha nem unom meg. 

3. Linkin Park - Burn It Down
Na akkor a dobogósok. Én egyértelműen kijelenthetem, hogy nem érdekel, ki adja elő a számot, ha tetszik, akkor tetszik és kész - ettől függetlenül a harmadik Linkin Park számnál tartunk a top 12-ből. Na igen. Ennek az együttesnek nagyon sok dalát hallgatom, való igaz. Mert mindig van mondanivalója, és sokkal mélyebb értelmű a szöveg, mint egy átlagos számnál. Van céljuk a zenével, vannak üzeneteik, és ez nekem nagyon tetszik. Meg persze hát értenek a zenéhez is, na. Ezt a számukat úgy imádom, ahogy van, és minden lejátszási listámban szerepel. 

2. Katy Perry - Firework
Csak szeretem. Nem nagyon tudok mit mondani róla, nem tudom megunni, minden helyzetben jó, a videoklipjét is szeretem. És ettől még a család sem ugrik ki az ablakon, úgyhogy minden szempontból tökéletes. 

1. Bruno Mars - Grenade
"Nem érdekel, hogy ki adja elő a számot..." - mondtam én, aztán egy cikken belül kétszer is bebizonyítottam az ellenkezőjét. De esküszöm ez a két kivétel van, nincs több. Viszont ennek a bizonyos két kivételnek majdnem minden számát hallgatom, Bruno Mars-nak már saját lejátszási listája van a telefonomon, és ez szintén egy olyan dal, ami minden más listában is benne van. 
Kívülről tudom - és nem utolsó sorban értem is - minden szavát, ha ezerszer nem hallgattam meg, akkor egyszer sem, ez már mondhatni függőség, de ki a jó fenét érdekel, szeretem és kész :D 

Nem tudom, hogyan zárhatnám le ezt a bejegyzést, igazából ez mindig nehézséget okoz, de most nagyon :D Úgyhogy inkább nem fűzök hozzá semmit, nagyon jó volt ezt leírni. 


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése