2015. augusztus 14., péntek

#2 Filmkitárgyalás

Nem hiszem, hogy most túl sokan olvasnátok optimista hozzáállás bekapcs, később igen, de valahol mindent el kell kezdeni.
Mai két filmem: Mortdecai és A Karib-tenger kalózai - A Fekete Gyöngy átka. Ma optimista és Johnny Depp nap van, éljen.

Akkor kezdeném ott, hogy Mortdecai
 Ő a született gentleman. Elegáns, jó modorú, és mindig megőrzi a hidegvérét. Charles Mortdecai (Johnny Depp), a nagyvilági műkereskedő vad orosz banditákkal, az angol titkosszolgálat embereivel,néha rossz kedélyű feleségével (Gwyneth Paltrow)
és néhány nemzetközi terroristával a nyomában is mindig az marad, aki volt.
Ezúttal azonban a szokásosnál is nagyobb szüksége van különleges képességeire. A tudomására jut, hogy egy lopott festmény hátoldalára jegyezték fel annak idején a titkos kódot, melynek segítségével hozzá lehet jutni a nácik elrabolt kincseihez.
Elképesztő kalandokba keveredik - de ő természetesen arcrezzenés nélkül veti bele magát a legnagyobb őrületbe is.



Ami nem tetszett: 
Kevés dologba tudok belekötni, mint mondtam, ma optimista vagyok, és ez egy nagyon jó film. De azért elkergettem a rózsaszín felhőt, elővettem a kritikus szememet, és megállapítottam, hogy még mindig utálom Gwyneth Paltrowt. dejavu. Nekem ebben a szerepben sem jött be, elmegy, elmegy, de nem is olyan karakter, aki annyira nagyon illik ebbe a filmbe. Ha az én kezembe adják a tollat, egészen biztosan átformálom az egész karaktert. Volt egy-két jó dolog vele kapcsolatban, de ez nem elég. Aztán csak nagyon kevés, tényleg egy-kettő, de voltak olyan poénok, amik szerintem nem voltak viccesek. Egyszerűen sok, átbillentek a túloldalra, de ez nem ront el semmit. 


Ami tetszett:
Te jó ég, ez az elmúlt tíz év legjobb vígjátéka! Komolyan mondom, gyors egymásután kétszer néztem meg, és ilyet még soha nem csináltam. Csak egy pohár víznyi szünetet tartottam, és egyáltalán nem untam. Johnny Depp végre megint az, aki csak néha volt, és milyen jól megy neki. Annyian lehúzták ezt a filmet, így nem sok kedvem volt hozzá, de kellemesen csalódtam. A film egy pillanatig sem veszi komolyan magát, egyfajta karikatúra, de ez jól van így. Ellentétben a közvéleménnyel, a történet szerintem abszolút követhető, de ha esetleg nem tudod követni, az se baj, elszórakozol Johnny Depp hülyeségein, aki mellesleg egyedül el tudná vinni az egész filmet, szokásához híven. Mást nem nagyon tudok mondani, én imádtam és kész. 

Ajánlom: 
Mindenkinek, aki vágyik egy jó vígjátékra, vagy csak épp akad egy kis szabadideje. Viszont ha nem szereted Johnny Depp-et (van ilyen?) akkor ne nézd meg, mert ugye hát ő a főszereplő. Egyébként barátokkal megnézni tökéletes, végig fogjátok röhögni, de én egyedül is képes voltam erre. 

És akkor A Karib-tenger kalózai - A Fekete Gyöngy átka miért olyan nehéz leírni, hogy gyöngy...?
Elég friss az élmény, mert a héten kétszer láttam, szóval mondhatjuk, hogy benne vagyok a témában. 

Ami nem tetszett: 
Kritikusan nézni egy filmet, amit imádsz, nagyon nehéz, de nem lehetetlen, vágjunk bele. Na most, ez akárhogy nézzük Disney, és ha nem is ezen a részen legjobban, de azért látszik. Miért nem tetszett ez a része? Mert ki nem állhatom a Disneyt, ez van. Összességében ütköznek az összes elvemmel, és ha az öreg Walt Disney még értett is valamihez (és igenis értett) az utódai ezt lassan elfeledtetik az emberekkel, és ez nagyon kár. Ott van a "királykisasszony", akinek muszáj férjhez menni, és ha ez már csak azért is így van, mert 1700-as évek, akkor sem illik bele a kalóz dolgokba, pláne a későbbi cselekedeteibe. Aztán számoltam a film során ötször ütnek le valakit, ebből három teljesen ugyanúgy zajlik, és ez nekem szúrja a szememet. 

Ami tetszett: 
A film, a történet, a poénok, az akció, a karakterek, a színészek, a hang, a zene. Magyarul szinte minden. Imádom ezt a filmsorozatot. Eredetileg azért néztem meg, mert szerintem ez is ilyen alapmű, másrészt pedig Johnny Depp és Orlando Bloom egy filmben nekem többet mond minden szónál. És nem is csalódtam, mind a ketten fantasztikusan, mindenki az. A történet és poénkodás részében ez a széria legerősebb része, és ami külön jó, hogy kivételesen a szinkronnal sem nyúltak annyira mellé. Annyira. Orlando Bloomnak ne ez legyen a hangja. Ne és kész. 
Nagyon jó tud lenni, hogy sosem tudod ki vág át kit, ki fog keresztbe tenni a többieknek, Jack Sparrow Kapitány fejébe senki nem láthat bele, abszolút ismeretlen, hogy mit fog csinálni és miért. És ez így nagyon nagyon jó. 

Ajánlom:
Mindenkinek, kötelező, ha még esetleg nem láttad, mert annyira lemaradva élsz a többiektől, mint én szoktam, akkor nyomás, fent van az interneten, le lehet tölteni, teljesen mindegy, élvezni fogod és ez olyan film, amit mindenki ismer. De persze ha nem szereted az ilyen stílusú filmeket, a kalózokat, az akciót vagy a Mortdecai nem tetszett, akkor nem biztos, hogy élvezni fogod, de ha épp nagyon nincs filmötleted, akkor hajrá.

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése