2015. augusztus 18., kedd

#3 filmkitárgyalás


Éljen az internetes filmnézés, az összes oldal, ahol lehet online filmet nézni, és persze az a 9051460916426 darab reklám filmenként. Ámen.

Miért ne esnék neki két darab vámpírfilmnek egyszerre. Az egyiket élveztem, a másikat nagyon nem, úgyhogy ki van egyenlítve. Tehát akkor Éjsötét árnyék és Alkonyat fogalmam sincs van-e alcíme, kutyája, macskája az első résznek. 



Éjsötét árnyék:
Az átkok nem öregszenek. Egy XVIII. századi férfi, Barnabas Collins (Johnny Depp) megszerez mindent, amire vágyik: pénzt, hatalmat, birtokot, csak a szerelemben nincs szerencséje, ugyanis egy boszorkány (Eva Green) egy sértésre átokkal felel.
Barnabast kétszáz évvel később véletlenül kiszabadítják a sírjából, és nem nyugodhat békében: visszatér a régi házába, ahol kénytelen megismerkedni zavaros XX. századi utódaival. Jobb híján beköltözik a családi rezidenciába, megpróbálja elviselni az anyukát (Michelle Pfeiffer), a velük lakó pszichológust (Helene Bonham Carter), a lázadó kamaszlányt (Chloe Grace Moretz) - akiknek mind megvan a maga sötét titka és őrült terve az új rokonnal: a kísértetiesen vén ősapával.




Ami nem tetszett:
 Na most megpróbálok nem elfogult lenni, ugyanis nagyon szeretem Tim Burton-t. 
Ajtóstul rontok a házba, de ami nem tetszett, az a vége. Túl sok minden történt egyszerre, nyakatekert lett az egész. Persze minden történetszál ebbe a pontba igyekezett, de mindegyik máshogy sült el, mint ahogy azt gondolná az ember, és ezzel alapjaiban véve nem lenne baj, de annyi értelmetlen dolog történt egyszerre, hogy az több volt, mint elég. Ez a vérfarkas dolog a végén meg főleg felesleges, és a történet szempontjából semmi értelme. Ott amúgy is jött annyi minden, nem kellett volna még ez is.

Ami tetszett:
Tim Burton szokásos gárdája remekül működik, Johnny Depp ott van, Helena Bonham Carter ott van, és adja azt, amit szeretnénk. Mellesleg tudni kell, hogy ez nem egy teljesen saját ötlet, hanem egy sorozat az alapja, tehát a történet nem alakítható az ember kénye-kedve szerint. Amúgy egy tökéletes paródiája a vámpír filmeknek, és plusz poénként Christopher Lee is feltűnik egy jelenet erejéig, aki a valaha volt legjobb Dracula. Remélem nem csak nekem esett le.
Én nagyon bírtam benne a poénokat, a szöveg minden egyes betűjére érdemes odafigyelni, mert úgy élvezhető, és szórakoztató. Tim Burton megszokott stílusjegyei is ott vannak, és ez nekem bőven elég volt.


Ajánlom:
Ha szereted az ilyen misztikus, és egyben humoros filmeket, akkor ajánlom, ha Tim Burtont, akkor pedig kötelező. Illetve ha érdekel a munkássága, akkor itt jó kezdeni, mert a legtöbb filmje elég sötét, és van egy-kettő, amit emiatt én sem tudok élvezni. Ha viszont nem vagy oda érte, akkor nem maradsz le sokról, ha kihagyod, mert nem hiszem, hogyha a többi filmje nem tetszett, akkor ez fog. Egyébként nem túl hosszú, pihenésnek tökéletes.

Alkonyat:

Ami nem tetszett: 
Az Éjsötét árnyékkal ellentétben, ami egy jó humorforrásnak is használja ezt az egész vámpír mizériát, ez a film nem kezd vele semmit. Oké, erős, meg sápadt, meg öreg. De ennyi. Ebben a filmben pontosan nem tudom melyik részben, bocs, de abban biztos vagyok, hogy benne van, a vámpír látszik a tükörben, nem elpusztul a napon, hanem csillog (én ezt konkrétan nem bírtam ki nevetés nélkül). A színészi játék értéke egyenlő a nullával már párszor mondtam, mennyire színész-mániás vagyok, és nagyon-nagyon sokáig nem történik semmi. Ami zavar, hogy az alap ötletben vannak lehetőségek, de egyáltalán nem használják ki őket. Aztán; Bella a szememben egyáltalán nem pozitív szereplő, és ebben a hitemben engem senki nem tudna megingatni. Iszonyatosan makacs, képes lenne tönkre vágni a nagy szerelme életét, meg mindenkiét, csak hogy vámpír lehessen. Folyamatosan megy a műszenvedés, és ezzel mindenkit az őrületbe kerget, de nem baj, jól van az úgy, akkor is szeretni kell... A filmzenétől pedig szintén végem van, egyszerűen zavar, unalmasabb, mint a történet, és egyáltalán nem passzol a filmhez. Az igazán jó filmzene összeolvad a sztorival, de ez eléggé nyíltan elhatárolódik tőle.

Ami tetszett:
Mert ugye ilyet is szoktam írni, és nem lehet elhagyni csak úgy. Mondjuk, hogy az alap ötlet nem lenne olyan rossz. Én látok ebben lehetőségeket, de nincs hozzá erő és akarat, hogy mindent kihozzanak a sztoriból, amit lehet. De lehet, és ez a lényeg. Ha én megkapnék egy ilyen filmet, hogy nesze, csináld, egészen biztosan elfogadnám, mert tele van lehetőségekkel. Az más kérdés, hogy ami ebből lett, az a fantasy, mint műfaj megcsúfolása szerencsétlen Tolkien. És egy esős napon, amikor nincs társaság és normális filmek, és halálra unod magad, még időtöltésnek is megfelel. 

Ajánlom:
Nem, nem, soha. Elveim azért vannak, és én azt mondom, ezt ne nézd meg, ha még nem kellett végigszenvedned, 12-13 éveseknek meg azt javaslom, messziről kerüljék el, mert őket akarja behálózni. 
Nem voltam hajlandó képet keresni.


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése