2015. augusztus 23., vasárnap

#2 Gyors kritika - Sam's blog

Mindenkinek, aki elolvassa ezt a bejegyzést: Itt a saját véleményemet mondom el, ami lehet, hogy egyezik másokéval, lehet, hogy nem. A kritika építő jellegű, segítség, így főleg a hibákra fogok rávilágítani. Senkit sem akarok megbántani vele.

Első benyomás:  Amikor először megnyitottam a blogot, rögtön az ugrott be, hogy túl fehér, és üres. Tudom, hogy nem kötelező dolog, de nekem borzasztóan hiányzik valami fejléc-féleség, vagy csak egy kép, ami illik a bloghoz, és szépen rajta van a cím. A modulsáv semmilyen módon nincs leválasztva a blog tartalmától, ettől egy kicsit zavaros lesz, összefolyik. 

Modulsáv: Haladjunk föntről lefelé. Az első modul a számláló, amit én nem szeretek előre tenni. Jobb lenne itt valami bemutatkozás, információ, vagy a menü. 
Utána következik a profil. Szerintem ezt vagy nevezd át (én, az író, stb.), vagy mutass többet (rövid bemutatkozás), mert így a modulcím értelmetlen, hiszen nem írsz semmit benne "magadról".
A menü nem rossz, bár én nem fekete-fehéren tettem volna be, mert elveszik, és kicsit semmitmondó lesz. Ami fehér, az lehetne valami világoskék, vagy valami hasonló, de nekem ez a része nem tetszik. Illetve ezen a blogon jól mutatna valami "többet tudó" menü, ami különlegesen mozog. Ilyeneket sok helyen találni, kérésre hozok én is a blogra.
A következő egy közvélemény-kutatás, ami igen hasznos, szerintem jó kérdés, mert fontos, hogy az olvasók mit szeretnének, egy ilyen blogon meg főleg. Mert a történetes blogokon a sztorit te alakítod, de itt jó, ha megtudakolod az igényeiket, és ezeket kielégítve hozol bejegyzéseket.
Aztán jön az archívum és a chat. Én ezeket a helyedben megcserélném, mert a chatet általában többet keresik.
Ezen kívül a modulcímeknek nem jó a betűtípusa, mert nem írja át az Ő-t. Szerintem ezt jó lenne lecserélni, mert engem például borzasztóan tud zavarni.
Van még egy zenelejátszó is, ami ugye automatikusan elindul, és én majd' kiugrottam tőle az ablakon, mert nem sokkal előtte beszéltem apukámmal Skype-on (kint van Németországban), és 100%-on volt a hang. Szerintem állítsd át, hogy ne induljon el, csak ha az olvasó is akarja, mert egyrészt nem mindenki ugyanazt a zenét szereti, másrészt kényelmesebb, ha nem kezd el üvölteni a gép, amikor megnyitod a blogot.

Bejegyzés: Nagyon nagy a betűtípus, vedd kisebbre, mert így ha el akarsz olvasni egy rövid bekezdést, akkor is le kell görgetni. Én azt is szeretem, amikor ilyen nagyon picik a betűk, nem is azt mondom, hogy az a jó, de ez meg a másik véglet. Egyébként nekem tetszik, hogy több színt használsz egy bejegyzésen belül, feldobja a hangulatot. Viszont megint csak azzal jövök, hogy valahogy le kellene választani a moduloktól, ezt a sablonnál be lehet állítani.

Egyéb:
Tetszik a kurzor, de ehhez a bloghoz szerintem kifejezetten illene a csillagesős kurzor, és nem is nehéz megcsinálni, szerintem megérné. Én hiányoltam egy rendszeres olvasók modult, ami mostanában a blogok 98%-án megtalálható. Egyébként mivel gyors kritika, csak pár bejegyzést néztem meg, és azok tetszettek, én mondjuk a filmekről szeretem egy kicsit jobban kifejteni a véleményem, de ízlés kérdése. A képek is jók, inspirációnak tökéletesek, a Disney hercegnőkkel nem vagyok kibékülve, de hát nem vagyok egyedül a földön, úgyhogy nem számít (ezt itt ki is fejtettem).

További jó blogolást!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése